Hunter Valley

8 mei 2015 - Hunter Valley, Australië

20150501 - Hunter Valley ResortDSC06683- Hunter Valley, bekend om zijn Shiraz wijnenDSC06689- Als konijnenVanmorgen weer een huurauto, Toyota Carolla, opgehaald in Sydney en 195 km gereden naar een plaatsje Hunter Valley in de provincie New South Wales. Denk nou niet dat het een stadje is met een winkelcentrum en huizen geconcentreerd daaromheen. Het is veel meer een gebied met veel wijngaarden die samen een groot gebied vertegenwoordigen genaamd Hunter Valley.

Het is een wijn producerend gebied. We zitten daar op een wijngaard in een studio, die in vergelijking met het kamertje in Sydney, riant genoegd mag worden. Zie foto.

Eindelijk weer eens wat ruimte om ons heen.

We konden kort na onze aankomst nog net aansluiten bij een wijnproeverij. Truus en Peter waren niet echt enthousiast van de wijnen die hier geproduceerd worden, maar thuis waren we ook al geen liefhebber van Australische wijnen. Over smaak valt echter niet te twisten.

Aangezien het al even herfst is, zijn de blaadjes aan de wijnranken al verdwenen evenals de druiven. Maar goed ook. Betekent wel dat de omgeving er weinig groen uitziet en er op het estate niet zoveel te doen is. Beetje waste of time om daar zoveel km voor te rijden.

We blijven maar 1 nachtje hier en gaan morgen door naar het stadje Leura in the Blue Mountains . Toch weer 240 km  rijden. Ook daar blijven we maar 1 nacht en zullen dus vroeg op weg gaan om nog wat leuks te doen daar. Niet handig gepland van de reisorganisatie Australiaonline.nl. Maar goed, we klagen niet. Zo zien we wel veel van de omgeving.

We gaan hier in ieder geval uitstekend slapen in een omgeving waar het s nachts weer eens heerlijk stil is, want dat was het in Sydney nooit.

Keep you informed.

De Aussies

1. Marian:
    dus 'n goeie oplaadplek zo in-between-time ;
    voor deze aussies [dat noem je nog 'ns ingeburgerd ] weer in the Blue de bush- en garden-walks nemen .
    ...let the sun shine.
  2. Opa en Henriëtte:
    8 mei 2015
    Ook de omgeving van de Blue Mountains is mooi!
    Nu komen jullie bij het gedeelte dat ik 20 jaar (!) geleden vertoefd heb. Nog steeds bewaar ik fijne herinneringen aan de vriendelijke bevolking. Geniet van de rust nu.
  3. Jan van Trier:
    8 mei 2015
    Weer een prachtig verhaal! Maar we moeten er nu voorlopig even van afzien omdat we naar Italië vertrekken. Lezen wel verder na 23 mei!
    Groetjes, Jan en Gerda
  4. Marij reijnders: