Ferntree Gully-Belgrave

27 april 2015 - Belgrave, Australië

DSC06252- Primary school20150422 - St John The Babtist Parish Primary SchoolVandaag hebben we afscheid genomen van Mary en Brian. We hebben genoten van hun gastvrijheid. Via aanwijzingen van hen zijn we door de binnenlanden van Victoria naar Ferntree Gully gereden. Daar hebben we de primary  school bezocht waar Truus naar toe ging toen ze nog in Belgrave woonde. Ze had gehoopt nog iets herkenbaars terug te vinden, maar de school van toen bestond niet meer. Er stond een heel anders uitziende basisschool maar nog wel op dezelfde locatie. We werden rondgeleid door Cynthia Schouten, de secretaresse van de school die Truus enkele maanden terug had voorzien van de adressen van potentiële Mary Boeks.

Na bezichtiging van de school zijn we doorgereden naar Belgrave waar Truus gewoond heeft van haar 9e tot 12e  jaar. Nog maar amper aangekomen  in ons appartement, wilde Truus zo snel mogelijk naar het huis gaan kijken waar ze gewoond had. Om 18:00 is het hier al aardig donker omdat het hier herfst is. We hebben het huis gevonden, maar er was niemand thuis. Morgen gaan we er weer naar toe om er foto's van te maken.

Omdat we nog ergens moesten eten, zijn we het centrum van Belgrave in gereden. Bij het te zien van de spoorweg en de winkelstraat kwamen veel herinneringen naar boven. Truus werd er heel enthousiast van. Na het etentje was Truus moe van de reis en de indrukken en is vroeg gaan slapen.

Morgen wordt voor haar een ontzettend fijne dag als ze bij daglicht alles weer eens terug ziet.

Voor Peter bijzonder omdat hij dan een indruk krijgt  van de omstandigheden waarin het gezin Vermeij geleefd heeft. Een verrijking voor ons beiden.

Er zijn alvast wat foto's van de school en ons appartement te zien. De rest volgt morgen.

1. Marian:
    27 april 2015
    het is te hopen dat het zonnetje met jullie meereist tijdens de Puffing Billy- Memory-by-rail-tour.
    In 1962 konden we nog net meemaken dat er vanuit Belgrave weer ' geboemeld' kon worden . Een hele sensatie toen. De Dandinog mountains in de herfst lijkt me extra mooi.