Hervey Bay

13 mei 2015 - Hervey Bay, Australië

20150513_ The Beach Motel,  Hervey  BayZo'n dikke 250 km ten noorden van Caloundra, ligt Hervey Bay, the destination for today.

Het vroege opstaan begint ons te bevallen. In deze verlaten toeristenoorden is er 's-avonds niet veel meer te doen, dus liggen we er vroeg in en zijn dan vroeg weer wakker. Overdag profiteren we van deze rust en hoeven nergens in de rij te staan of op tijd een tafeltje te reserveren.

We vertrokken op klokslag 8:00 vanuit Caloundra naar Hervey Bay. Verstand op nul en blik op oneindig. Gewoon  kilometers maken.

Onze Tomtom komt hier goed van pas. Die leidt ons  feilloos naar onze geboekte adressen.

Om 11:00 kwamen we aan bij onze nieuwe stek. Ook nu weer is de term "Sunshine  Coast " geheel van toepassing.  Onbewolkt, 25 graden en weinig wind.

Ons motel, The Beach Motel  Hervey Bay,  ligt pal aan een boulevard met recht er tegenover de blauwe zee met verlaten strand. Zie foto.

Aangezien we morgen de hele dag Fraser Island gaan verkennen, nemen we vanmiddag de kans waar om naar het strand te gaan. Ook in deze plaats, waar het in het hoogseizoen gonst van de bedrijvigheid en drommen toeristen vertoeven, hebben we het strand zowat voor ons alleen.  Zie foto 2. Peter heeft weer een heerlijke frisse duik genomen terwijl Truus een wandelingetje langs de vloedlijn ging maken. De rest van de middag hebben we zon gevangen.

Morgen staat dus Fraser Island op de agenda.

We laten ons verrassen.

Doen we elke dag!

1. Opa en Henriëtte:
    13 mei 2015
    Jullie laten je verrassen en óns laten jullie meegenieten. Mooi is dat.