Caloundra.

12 mei 2015 - Caloundra, Australië

Vandaag zijn we naar de " Sunshine Coast" gereden. De 257 km die ervoor nodig waren hebben we niets voor niets afgelegd.

Op het eerste stuk, van O'Reilly's  naar Tamborine,  met veel haarspeldbochten dwars door het regenwoud, kwamen we veel kangoeroes tegen. We hadden niet gedacht dat die op zulke steile hellingen zouden leven, maar wel dus.

Eenmaal op de snelweg M1 ging het wat vlotter richting Brisbane. We moesten dwars door de stad, maar de verkeersdrukte viel mee. Omdat we al om 8:00 vertrokken waren, kwamen we om 12:00 aan in Caloundra. De "Sunshine Coast " maakte zijn naam volledig waar. Volop zon,  onbewolkte hemel en een temperatuur van 26 graden en weinig wind. Wel even 10 graden warmer dan waar we vandaan kwamen.

Onze geboekte locatie zag eruit als een oase in de woestijn. Veel palmbomen. Heel luxe allemaal. Zie foto.

We hebben onze koffers gedropt in de kamer en meteen onze zwemkleding aangedaan en naar het strand gelopen. Wel eerst even een sandwich in een strandtentje gegeten. Daarna konden we, met de kilometers nog in de benen, onze lijven overgeven aan de warme zonnestralen. Zie foto met Truus bijna alleen op het strand. Door Peter werd de eerste duik in het zilte Aussienat genomen. Lekkere watertemperatuur en geen haaien.

Omdat het toeristenseizoen hier ten einde loopt is het ook niet druk hier en de zon is ook niet meer zo heet.

Rond 16:30 begon het wat af te koelen en hebben nog een lange wandeling langs de zee gemaakt. Onderweg kwamen we zwermen Rosella's tegen, die zich op de nacht aan het voorbereiden waren. Duizenden waren zich in de bomen aan het installeren met een oorverdovend lawaai. Je kunt ze vergelijken met de zwermen spreeuwen In Nederland.

Nadat we nog een "Chineesje" genuttigd hadden, kwamen we om 19:00 aan op onze kamer. We hebben nog even een wasje gedaan en liggen nu bij te komen van de heerlijke dag.

Morgen gaan we weer vroeg uit de veren om weer eens 250 km naar Hervey Bay af te leggen. Daar blijven we dan twee nachten en gaan leuke activiteiten doen.

Morgen meer.

1. Opa en Henriëtte:
    12 mei 2015
    Wat een energie hebben jullie! Nooit eens een rustdagje? Morgen misschien in Harvey Bay?
    Maar ondanks dat: het blijft fantastisch om jullie te volgen. Goede reis verder!!
  2. Agnes:
    12 mei 2015
    Brengen jullie een stukje Australië mee terug a.u.b.