Noosa Heads

15 mei 2015 - Noosa (heads), Australië

20150516_ voor afkoeling werd gezorgd2015-05-16- Strand Noosa HeadsGisterenavond probeerde Peter op de Tomtom de reis van vandaag naar Noosa te plannen, om te weten hoeveel km er gemaakt moesten worden. De routeplanner kon de locatie vanwaar we moesten vertrekken niet vinden. Peter heeft toen de route instelling zo aangepast dat de Tomtom de route wel kon berekenen. 171 km. Waarvan acte!

We deden het op ons gemak vanmorgen en reden rond 8:30 uit Hervey Bay weg.

In plaats van dat de routeplanner ons over de high way loodste,  koos die een ander pad. Ook goed dachten we, want we hadden inmiddels een redelijk vertrouwen in dat kastje. Tijdens de reis had Truus een wegenkaart bij de hand en kon ze de geadviseerde route volgen, immers, het is ook maar een advies wat Tomtom, geeft.

Toen we zo'n 30 km van ons doel verwijderd waren, ging de asfaltweg ineens over in een grindpad, dwars door de beboste omgeving. Hoewel de routeplanner de weg nog wel kende, had Peter er geen goed gevoel over en Truus had het vertrouwen in Tomtom al geheel verloren. Op een gegeven moment kwamen we op een splitsing van zandwegen en kozen we ervoor het advies van de heer Tomtom,  niet te volgen,  hoe goed bedoeld ook. Er komt nou eenmaal een moment waarop het gezonde verstand moet  gaan zegevieren over de digitale impertinentie die zich af en toe voordoet . Na enkele tientallen meters werd er onmiddellijk een alternatieve route geadviseerd. Die gevolgd, maar ook die route bracht ons weer bij een ander, niet uitnodigend uitziend zandpad. Peter had al vanaf het begin van de reis het gevoel dat de veranderingen van de route instellingen van de vorige dag hieraan debet waren.

Hij heeft toen opnieuw het adres ingegeven waar we naar toe moesten in Noosa.

Dat had tot gevolg dat we wel iets meer om moesten rijden,  maar wel over asfaltwegen. Wat een uitvinding.

Onderweg zagen we het bordje "Noosaville" staan, wat bij ons onmiddellijk aspiraties met Frankrijk deed oproepen. Dat werd alleen nog versterkt door de vele rotondes die we moesten nemen alvorens onze locatie te bereiken.

We kwamen rond 13:30 aan bij ons nieuwe onderkomen, het Noosa International Resort. Nu kregen we hier de beschikking over een compleet appartement met twee balkons, separate zit-, en slaapkamer met badkamer en suite. Zie foto waarop Truus op een ervan zit.

We zijn nog even naar het strand gelopen en hebben een uurtje nog in de zon gezeten, want ook hier was het onbewolkt, 22 graden en weinig wind.

Morgen gaan we weer een dagje strand doen, om dan zondag de laatste domestic flight te maken naar Cairns.

Maar voor dit moment zou ik zeggen "who cairns" .

1. Opa en Henriëtte:
    15 mei 2015
    En in Cairns? Misschien toch een dagje rusten?
    Beste mensen ik wens jullie, mede namens Ben natuurlijk, een geweldige voortzetting van deze onvergetelijke trip! En let niet op mijn "gezeur", thuis maar uitrusten dan?
  2. Sjef:
    16 mei 2015
    Op de foto is te zien dat Peter drinkt als ie het apparaat programmeert; geen wonder dus!!!!