Noosa Heads dag 2

16 mei 2015 - Noosa (heads), Australië

Van Melbourne tot aan Cairns, de hele oostkust van Australië werden er buien voorspelt. Laat die voorspelling nou ook gelden voor onze locatie, Noosa Heads.

Vanmorgen gingen we nog met lichte bewolking, iets wat we al een tijdje niet meer hadden gezien, naar het strand. Toen we ons eenmaal hadden geïnstalleerd en een half uurtje van de zon hadden genoten, begon het te betrekken. Dat voorspelde niet veel goeds. Spullen weer ingepakt en naar de achterliggende boulevard gelopen en daar eerst even gelunched waardoor we wat tijd te creëerden om te zien wat het weer ging doen. Nog maar nauwelijks aan de sandwich of het goot pijpenstelen.

Na een half uurtje ging de regen verder in een druilerige vorm. Eerst een paraplu gekocht die ons tegen de meeste nattigheid beschermde.

Het zag ernaar uit dat het ging opklaren en dus zijn we toch maar naar het strand gegaan, waar nu helemaal niemand meer te bekennen was, behoudens enkele surfers, maar die waren al nat. De zon nam in sterkte toe en ondanks het feit dat er een koel windje stond hebben we het nog een twee uurtjes kunnen uithouden. Daarna werd het te koud om te blijven zitten.

Terug In het appartement, de verwarming aangezet en de rest van de middag daar doorgebracht. Daarna nog een hapje gegeten in een bistro.

Overigens is het in Australië heel gebruikelijk dat je eerst op de menukaart uitzoekt wat je wil eten en drinken. Vervolgens ga je dat aan de kassa bestellen en reken je het hele bedrag af. Dan krijg je een houdertje mee met daarop een nummer. Dat zet je dan op een tafeltje  wat je zelf uit kiest. Na een tijdje komen ze dan je bestelling brengen, of ze roepen jouw nummer af en moet je het zelf komen halen. Dan kan het goed zijn dat een van ons al eerder zijn bestelling krijgt dan de ander. Even wennen dus. Er loopt hier dus geen bedienend personeel of een ober rond. Erg efficiënt. Ben je klaar met eten, vertrek je gewoon. Done ! Zo gaat dat dat hier.

We bereiden ons nu voor op de vlucht van morgen naar Cairns. Laatste bestemming van deze reis. We gaan daar, als we geland zijn naar Palm Cove, een luxe vakantieoord.

De weersvoorspelling is niet hoopgevend voor die regio, maar we zullen zien.

In ieder geval zal het gras op de golfbaan daar nu groener van worden en zolang de putjes niet onder water staan zal het allemaal wel meevallen.

1. Marian:
    16 mei 2015
    als 't op Palm cove beach ook koud chillen blijkt, zijn er altijd genoeg alternatieve opties . Wat te denken van boomerang-werp-les ,didgeridoo-jamming of songline-singing? Iets om warm voor te lopen [?], dan wel warm van te worden.Toch succes met sun-spotting.
  2. Opa en Henriëtte:
    16 mei 2015
    Ja, dat zou wel héél sneu zijn voor jullie, als het laatste deel van jullie avonturenreis zou verregenen. Maar och, jullie zijn wel zó ingesteld dat jullie er weer iets van weten te maken. Misschien veranderen de plannen en worden de ideeën van Marian werkelijkheid? (Grapje) Sterkte.
  3. Marij reijnders:
    17 mei 2015
    Goeie reis naar Palm Cove. Val zelf niet in een putje en geniet!
  4. Marij reijnders:
    17 mei 2015