Voetje voor voetje.

30 april 2015 - Halls Gap, Australië

DSC06363- voorbeeld van het wandelpad naar The PinnacleDSC06377- Getuige van een vulkanisch verleden.20150430_The PinnacleWe zijn vandaag naar een bekend uitzichtpunt " The Pinnacle" gelopen. We hadden de keuze uit 2 wandelingen. Een van 4,2 km en een van 2,1 km. We kozen voor de laatste omdat we dan slechts een hoogteverschil van 110 mtr hoefden te overbruggen. Bij de langere wandeling was dat 375 mtr.

Nou, we kunnen jullie vertellen dat de term wandelen hier absoluut niet gebezigd zou mogen worden. Het werd meer klimmen en klauteren over rotsachtige weggetjes en af en toe een zanderig padje. Peter had zijn wandelschoenen meegenomen die nog wat houvast gaven op de soms gladde zanderige rotsen. Truus had gewone stevige schoenen aan met een veel gladder zool waardoor ze minder grip had op de keien. Bovendien zorgde haar hoogtevrees er soms voor dat ze de neiging had stil te blijven staan, maar dat schiet ook niet op. Met veel moed heeft ze het hele traject ernaar toe volbracht. Ze heeft voor grotere uitdagingen gestaan.  Bij het uitzicht aangekomen, durfde ze toch niet de laatste meters te maken om helemaal op de top van het uitkijkpunt  te gaan staan, wat zich boven een ravijn bevond. Halfweg bleef ze zitten en genoot dan wel weer van het uitzicht.

Toen we de weg terug begonnen, nam ze Peter zijn hand vast, kneep er hard in en zei dat ze die nooit meer los ging laten.

Dat je daar helemaal voor naar Australië  moet omdat te horen!

Nou gedurende de tocht terug en naar beneden heeft ze Peter inderdaad maar heel af en toe losgelaten, de rest moest hij ze tegenhouden om  te voorkomen dat ze zou uitglijden.

Na 3,5 uur klauteren, klimmen en dalen kwamen we weer bij onze parkeerplaats terug. Moe, maar wel voldaan over deze prestatie.

Op de foto het uitzicht The Pinnacle. De persoon met het blauwe petje, als je dat al kunt zien, is Peter.

Morgen gaan we door naar Port Fairy.

1. Agnes:
    30 april 2015
    Wat een tocht en wat een uitzicht!. En....wat leuk dat ik zo kan meegenieten van jullie reis. Indrukwekkend, groots en prachtig.
    Er zullen nog vele mooie, memorabele momenten gaan volgen. Een echte vakantie. Een beetje lastig kan het nu wel gaan worden, nu Truus jouw hand NOOIT meer gaat loslaten.
  2. Marian:
    WAUW !!!
    By the way, die hand toch maar ff loslaten voor een broodnodige massage van de beenspieren die wrsch ook (w)auw roepen ?
    b.v. met Arnica- of magnesiumolie.
    [zie : http://www.magnesium-oil.com.au/Home.html ]
    Wordt een prima afwisseling dat Port fair ,zag ik in preview met dank aan google ;-)
  3. Joos van Dooremalen:
    Ontroerend. Liefs Joos
  4. Opa en Henriëtte:
    30 april 2015
    Je ziet het Truus, ik blijf je volgen!
    Wat een prachtige tocht/wandeling hebben jullie gelopen. Je reactie vind ik prachtig! Nooit meer loslaten, hoor.
    Hartelijke groeten!
  5. Ine:
    30 april 2015
    Geweldig uitzicht daar in the Grampians. Heet dit niet 'the balcony'?
    Truus voor de volgende twee etappes: jullie reizen tegenovergesteld aan onze trip, onze tips dus ook achterstevoren lezen.......
    Geniet er verder van!
  6. Marij reijnders:
    30 april 2015
    Zo, een hele prestatie, deze zware klim. En op niet het goede schoeisel valt het helemaal niet mee. Peter dapper in de lift en Truus bij de klim! Dat handje -vast kun je vaker op goede momenten doen Truus, je hebt nu geoefend. Geniet, wij genieten mee! Maar wel veilig en makkelijk op de stoel achter de computer! Gr. Marij en Jac
  7. Gerda:
    30 april 2015
    Geweldig wat jullie zien en meemaken.
    Nog maar even verder genieten van alles.
    groet Gerda.