Apollo Bay

3 mei 2015 - Apollo Bay, Australië

Na een goede nacht slapen hebben we vandaag, vanwege de motregen, het strand nauwelijks  gezien.  Als eerste zijn we naar de haven gelopen en kwamen onderweg op minder dan 5 min van ons hotel een golfclub tegen. Toch maar even de golf gelaten voor wat het is. You can't play them all!

In plaats daarvan zijn we naar het uitzichtpunt Marrines Lookout gereden. Na een korte steile klim had je een prachtig uitzicht over de baai waaraan Apollo Bay ligt.

Daarna zijn we doorgereden naar Maits Rest, gelegen aan de Great Ocean Road , waar zich een heus regenwoud bevind.

We hadden geen idee dat er regenwouden in Australië waren. We liepen in een pre historisch vochtig groen woud onder enorme varens door en langs gigantische dikke en hoge stammen van de eucalyptus bomen. Die kunnen wel 300 jr oud worden en 100 mtr. Hoog. We hadden echt het gevoel dat er elk moment een dinosaurus uit de bossen zou verschijnen. We waren er stil van.

We hebben een foto ervan toegevoegd, maar hebben er nog veel meer fantastische plaatjes van gemaakt.

Daarna terug gereden naar Apollo Bay en na de lunch nog een strandwandeling gemaakt.  Met paraplu dan wel te verstaan.

We zijn nog even gaan borrelen bij een cafeetje waar een live bandje speelde.

Vanavond nog even een hapje in de bistro next door.

Morgen vroeg op. Dan gaan we terug naar Melbourne airport en nemen we het vliegtuig naar Sydney.

Laten we hopen dat het weer daar wat beter wordt, want tot nu toe was het bagger.

1. Sjef:
    Peer en Truus,
    Wat zijn jullie , ondanks het weer, aan een fantastische reis bezig met soms ontroerende reisverhalen. Geniet er maar van want je leeft maar één keer!!
    Gr. Hilly en Sjef.
  2. Marij reijnders:
    3 mei 2015
    Tjee, Peter, wat een verleiding voor jou. Goed weerstaan! Jammer van het weer, maar daar heb je ook in Australie niks over te beslissen. net Nederland.
    Jullie zitten het verste weg en je bent de snelste reageerder op onze uitnodiging. Geniet verder en wij mee! gr. Marij en Jac
  3. Opa en Henriëtte:
    3 mei 2015
    Het is weer een geweldige belevenis! Ben en ik genieten er iedere dag van.
    Hopelijk is het weer in Sydney beter, het zou immers zonde zijn om alsmaar met paraplu te moeten lopen. Wens jullie nog héél veel moois toe.