Sydney

4 mei 2015 - Sydney, Australië

DSC06617- Twee in Een20150505_ Aan de haven van Sydney, Circular CuayVanmorgen vroeg uit de veren en 206 km gereden naar airport Melbourne. De eerste 35 km ging door een enorm regenwoud. Er leek geen eind aan te komen. Daarna ging het via b-wegen en de snelweg M1  naar het vliegveld. Huurauto ingeleverd, na enig zoeken waar dat moest gebeuren. We waren ruim op tijd en konden op het vliegveld nog lunchen. Om 14:30 stegen we op en om 15:40 landen we op Sydney airport.

Onze transfer naar het hotel stond al klaar en rond 16:30 waren we in het Pensione Hotel, gelegen aan een van de drukste straten van Sydney,  de George Street no  631-635. Het was spitsuur en gigantische druk. Het hotel ligt midden in China Town.

Filmpje bijgevoegd voor een korte impressie van de straat waar ons hotel ligt.

De kamer is, in vergelijking met wat we gewend zijn, erg klein. We slapen in een twijfelaartje en er is veel lawaai van het verkeer. Maar, wel midden in bruisend Sydney met de bussen die voor de deur stoppen en ons naar alle kanten van de stad kunnen brengen. Voor backpackers begrippen, heaven on earth.

Overal kan men hier langs de straten eten. Gerechten uit alle delen van de wereld. We hebben Thai's  geprobeerd. Lekker.

Morgen gaan we de stad verkennen.

Keep you informed.

Overigens krijgen we heel veel reacties terug van onze "volgers". Ontzettend leuk. Keep up the good apperences.

Regards.

1. Opa en Henriëtte:
    4 mei 2015
    Sydney, de stad waar ik mijn hart verloren heb! Geweldige metropool, maar je moet wel van de drukte houden. Geniet er maar van, of loop gillend weg! Ik deed destijds het eerste! Wil gelijk terug!
  2. Jan van Trier:
    5 mei 2015
    Vertoef dus niet te lang in je hotelkamer!
    Groetjes, Jan