Great Ocean Road

2 mei 2015 - Apollo Bay, Australië

DSC06462-DSC06483- The Twelve ApostlesVan Port Fairy naar Apollo Bay rijden we het grootste gedeelte over de Great Ocean Road . De route is "slechts"  180 km, maar omdat we op veel plaatsen onderweg stopten om even de kustlijn te bezichtigen kostte  het ons toch 7,5 uur om uiteindelijk Apollo Bay te bereiken.  Maar het was de moeite waard.

Prachtige imposante rotsformaties die uit zee opsteken, al  miljoenen  jaren oud. Zie ook een foto ervan. De kers op de taart waren de Twelve Apostels, een aantal rotsen achter elkaar die de 12 symboliseren. Overigens waren al een aantal apostelen kopje onder gegaan en een paar stond het water al aan de lippen. Nog even een paar honderd duizend jaar wachten en ze zijn verzwolgen door de nimmer aflatende eroderende  kracht van het zilte water.

Ook zagen we onderweg Koala's,  dank zij de aanwijzingen van Ine Heijnemans, een vriendin van Truus, die bij ons in de straat woont en nog niet zolang geleden die route ook gereden hebben. Dank Ine en Johan voor de waardevolle tips.

We kunnen goed merken dat het toeristenseizoen nagenoeg ten einde loopt. Nergens is het druk. We hoeven dus nergens in de rij te staan en op de wegen is het heel relaxed rijden.

Als het morgen goed weer is, pakken we een dagje strand in de baai van Apollo Bay, wat aan de overkant van onze kamer ligt.

Morgen meer.

1. Opa en Henriëtte:
    2 mei 2015
    Hoi Truus en Peter,
    Nog steeds erg leuk om jullie blog te lezen! Nu komen jullie bij een gedeelte van Australië, waar wij in oct. ook naar toe zouden willen. Lijkt me fantastisch allemaal! Geniet maar lekker door, want 5 weken is zó voorbij.......!
  2. Ine en Johan:
    3 mei 2015
    Ha Peter en Truus,
    Gaaf dat de aanwijzingen hebben geholpen. Wat een imponerende tocht hè, die Great Ocean Road. We zijn enorm benieuwd naar de rest van de foto's.
    Groetjes weer vanuit Dommelen.....