The Blue Mountains

9 mei 2015 - Leura, Australië

Omdat we vandaag nog de Blue Mountains wilden zien vanuit een kabelbaan en een bergtreintje moesten we vroeg uit de veren om de 266 km naar het plaatsje Leura, 90 km  ten oosten van Sydney, op tijd te bereiken. Eenmaal gearriveerd bij ons nieuwe onderkomen bleek dat een schattig klein heel oud studiootje te zijn. Alles eraan was antiek, maar wel netjes met een king size bed erin.

Nadat we hadden ingechecked  zijn we meteen naar de Blue Mountains gereden  in het plaatsje Katoomba. Vanuit de kabelbaan  en bergtrein, die in een hoek van 85 graden naar boven ging, hadden we fantastische uitzichten. Truus stond doodsangsten uit vanwege haar hoogtevrees, maar ze heeft het wel gedaan. Moedig van haar.

Er is in deze omgeving veel meer te zien, maar wij blijven maar een nachtje en vliegen morgenmiddag vanuit Sydney door naar Brisbane. We kunnen dus niet alles bekijken, jammer.

Het was hier vandaag maar 13 graden, dus niet echt warm te noemen.

Noordelijker, in Brisbane en Cairns, worden veel hogere temperaturen genoteerd.

We zijn benieuwd.

Heel leuk om elke dag weer naar nieuwe omgevingen te gaan en interessante ervaringen op te doen.

1. Marian:
    9 mei 2015
    weer een flash-from-the-past deze variatie (van zelfde bouwjaar ?) op die half cylinder temp-woning waar we woonden in 't migranten hostel bij Melbourne in 1959 .
    Met die 13 Cel. is het risico op een hot tin gelukkig vrijwel nihil.[ stel 't je voor in de zomer...]Elk nadeel heeft z'n voordeel.
    Here (dan toch) comes the sun .
  2. Marian:
    P.S.
    de 3 sisters nog gezien vanuit kabel en/of trein ?
    herinner me dat Jacqueline , jaren geleden backpacking door Australie, ons een ansicht heeft gestuurd van die 3 mirakels.
  3. Peter:
    9 mei 2015
    Maria, we hebben de drie Sisters inderdaad gezien.
    Leken een beetje op jou, Agnus en Truus.
  4. Minke:
    Hahahaha!
  5. Sjef:
    9 mei 2015
    En ? Waren de bergen ook echt blauw ?
    Nu the way ; als Peter denkt dat ur de enige van Dooremalen is die links rijdt heeft ie het mis ; hier op Cyprus wordt ook links gereden , waarvan acte !!gr, ook van Hilly
  6. Opa en Henriëtte:
    9 mei 2015
    Moedig dat bergtreintje, maar absoluut de moeite waard! Wat maken jullie leuke en spannende dingen mee, zeg!
    Enne... zit er ook nog een rustdagje in???? Of zeggen jullie: "Thuis kunnen we weer uitrusten........? Geniet maar lekker verder.
  7. Marian:
    10 mei 2015
    in reactie op Peter :
    rotsvast eroderend bedoel je...??