Brisbane

10 mei 2015 - Brisbane, Australië

Het is vandaag zondag en moederdag. Het was dus niet druk op de wegen. Weer eens wat anders.

Na een rustige rit van 106 km waren we ruim op tijd op het vliegveld in Sydney.

Koffers gedropt en eerst wat gaan lunchen. 12:45 boarden en om 13:05 stegen we op richting Brisbane.

Toen we daar een uurtje later uitstapten bleek de temperatuur inderdaad een stuk hoger dan de 13 graden  waar we vandaan kwamen. Rond de 26 graden. Onze transfer naar de B&B, One Thornbury,  stond al klaar. Nadat eerst wat andere passagiers waren afgezet, kwamen we bij ons verblijf , voor een nacht, aan. Tijdens de rit ernaar toe, vroegen we de chauffeur of het vanwege moederdag zo rustig was met het verkeer. In tegendeel zei hij, het was nu drukker dan anders. We konden dat nauwelijks geloven, ons verwachtingspatroon was nog afgestemd op wat we in Sydney hadden ervaren.

De B&B ligt net buiten het centrum, maar op vijf minuten lopen naar de rivier waarlangs zich een lange boulevard bevindt met veel terrasjes en restaurantjes. Vandaar uit heb je een prachtig  uitzicht op de brug over de rivier. Zie foto's. Men kan hier bij de  B&B gezellig buiten op een binnenplaatsje zitten, waar we morgenvroeg ook ontbijten.

Zelfs nu zit Peter nog in korte broek  om 20:45 deze reisblog te schrijven. Zo heerlijk is de temperatuur nog.

We pikten zomaar, langs de boulevard,  een terrasje uit aan het water en heel toevallig speelde daar ook een jazztrio met zangeres.  Wat een ambiance om mee te beginnen. We hebben daarna nog een wandeling over de boulevard gemaakt en door de winkelstraten , waarna we in een restaurantje aan de rivier hebben gegeten.

Toen we terug kwamen in onze B&B, en weer wi-fi hadden, kwamen de moederdagwensen van Minke, Reg en Rozan via de app binnen. Hartverwarmend!

Brisbane oogt ons als een heel moderne stad. Prachtige architectonische gebouwen en een heel relaxte  sfeer. Ook  hier hadden we graag een dagje langer de omgeving verkend, maar we zien uit naar de volgende locatie,  Lamington  National  Park. Ook weer een 106 km van Brisbane verwijderd.

Peter raakt gewend aan het links rijden. Links denken is nog wat anders.

Eindelijk temperaturen waar Truus op gewacht heeft.

Het worden weer enerverende dagen.

Regards

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Henriëtte:
    10 mei 2015
    Fijn zeg, dat ook Brisbane zo goed bevalt, relaxed, modern en een aangename temperatuur? Wat wil je nog meer? Gewoon doorgaan met "genieten". Dat is toch ook wat iedereen jullie toewenst, terwijl het zonnetje jullie toelacht? Fijne dag verder, of welterusten!
  2. Hermien:
    10 mei 2015
    het klinkt allemaal weer erg goed
  3. Marij reijnders:
    11 mei 2015
    Het valt wel mee met dat links denken: al die kilometers moet hij dat, anders rijdt hij zo weer rechts! En kilometers maken jullie zeg! Wow. Heb je ook nog een plek waar je wat langer blijft en een paar dagen op je gemak doet? Fijn dat de temperatuur zo lekker is. Gr. Marij en Jac
  4. Joke en kees:
    11 mei 2015
    Per ongeluk verzonden,misschien toch niet zo'n goede uitvinding!veel plezier daar! Kees
  5. Joke en kees:
    11 mei 2015
    Blijkbaar toch niet verstuurd maar ik wordt er nu moe van!groeten kees