Lamington National Park, QLD

11 mei 2015 - O'reilly, Australië

DSC06742- Foto genomen tijdens een tussenstop, typisch AussiesWe hadden vanmorgen even twijfels of we het reisschema wel moesten volgen. Dat schema gaf aan dat we eerst een 100 km ten zuiden van Brisbane moesten zijn en de volgende dagen nog drie locaties noordelijk ervan zouden gaan bezoeken. We hebben zelfs nog even contact gehad met de reisorganisatie hier in  Australië om na  te gaan of we het reisschema konden veranderen. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen dat niet te doen. Maar goed ook.

We zijn vandaag naar het Lamington National Park gereden, een kleine 106 km te zuidelijk van Brisbane. Aanvankelijk ging de route vanuit Brisbane over de auto snelweg en ging daarna over op een B-weg.  De laatste 16 km ging het verder over typische bergweggetjes met veel haarspeldbochten waar vaak maar  1 rijstrook ter beschikking was. Het laatste stukje, van ongeveer 5 km ging dwars door het regenwoud. Het was er erg donker en het weggetje wat we moest en volgen was niet veel breder dan 3 mtr. Uitkijken geblazen dus. Truus was opvallend stil de laatste kilometer. Toch maakte het die hele rit van bergweggetjes dwars door het regenwoud de moeite waard om O'Reilly's Rainforest Recreatie,  bezocht te hebben.

Vanuit onze kamer hebben we vanaf het balkon  een fantastisch vergezicht over de voor ons liggende bergen. Met dit heldere weer kijken kunnen we de horizon en de contouren van de bergkammen goed zien.

De zonsondergang, waar de luchten langzaam veranderen van helder blauw naar roze en donker paars,  is een ware belevenis. Je ziet de nacht het winnen van de dag.

Ook hier hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud met ook nu weer indrukwekkende bomen en varens.

De Rosella's eten hier uit je hand. Zie foto.

Morgen reizen we naar Caloundra ,  gelegen aan de kust ten noorden van Brisbane.

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen. Wel eerst even 250 km rijden.

1. Marian:
    12 mei 2015
    dat zal vurrukkuluk zijn, bijkomen op de King's beach aan Sunshine Coast na al dat kilometer-vreten en nerve-shaking .
    Zo'n intens land.
  2. Agnes:
    12 mei 2015
    Nu Thérèse en ik uitgecarpediemmed zijn wordt het tijd om weer eens te reageren op jullie wonderlijke, prachtige reis. Ik volg alle berichten en geniet van de prachtige en leuke foto's van jullie reis.
    Wat een indrukken, ervaringen. Wat een leuk en mooi reisverslag. Ik kan me voorstellen dat jullie onder de indruk zijn van de grootsheid van Australië. Geniet en neem de ervaring in je op. Om nooit meer te vergeten.
  3. Opa en Henriëtte:
    12 mei 2015
    Wat een onvergetelijke ervaringen! Dagelijks lees ik het reisverhaal met veel plezier en ik hoop dat jullie tot aan het einde van jullie avontuur zo kunnen blijven genieten! Het is absoluut méér dan de moeite waard! Dank je wel.