Palm Cove dag 2

18 mei 2015 - Palm Cove, Australië

We beginnen nu een beetje in de sfeer van "de laatste keer " te komen.

Gisteren hadden we de laatste domestic flight en ook de laatste rit met een gehuurde auto. Palm Cove is onze laatste bestemming in Australië.  Vandaag was het de laatste keer dat Peter nog een balletje op de golfbaan van de Palm Cove Country Club kon slaan. Gisteren zaten we er qua inschatting van de looptijd naar de golf er goed langs. Het was geen 10 minuten, maar 15 !

Het weer, zompig warm 28 graden, voornamelijk bewolkt met tussendoor buien en af en toe een knipoog van de zon, bepaald ons doen en laten vandaag.

Vanmorgen hebben we samen het oord Palm  Cove verkent. Leek het zondagavond nog redelijk druk, vanmorgen was het leeg aan de boulevard. Ook hier dus duidelijk de afloop van het toeristenseizoen waar te nemen.

Terwijl Peter verwoede pogingen deed het golfballetje met zo min mogelijk slagen in een putje te werken, maakte Truus een heerlijke strandwandeling. Om 17:00 waren we weer in de echt verbonden en hebben heerlijk aan de achterzijde van ons appartementje nog een uurtje of wat doorgebracht met lezen en de reisblog schrijven.

Morgen gaan we met de maxi catamaran Passions of Paradise, naar o. a. het Paradise Reef waar we al snorkelend, Truus misschien gorgelend,  de onderwater flora en fauna gaan bekijken, naast nog wat andere activiteiten.

Wordt vroeg op, we worden om 6:45 opgehaald. Ook weer zo'n laatste activiteit.

Maar, het eind van iets, is altijd weer een begin voor iets anders.

Toch weer iets om over na te denken.

1. Marian:
    goeie Out(+)back filosofie.
    Met die Passion [of Paradise] afsluiten zal een marvel of an exit worden lijkt me zo !
  2. Opa en Henriëtte:
    18 mei 2015
    Die "laatste keren" zullen jullie toch wel met enig weemoed bedacht hebben, denk ik. Maar positief als jullie zijn ingesteld eindigt jullie blog weer positief. Het eind van dit, is weer een begin voor iets anders! Ik heb genoten van jullie berichten iedere dag!
  3. Minke:
    18 mei 2015
    Hopen dat het morgen met varen toch helder is en er een zonnetje tevoorschijn kan komen! Ik duim voor jullie. En laat je niet bijten door haaien!
  4. Marij reijnders:
    18 mei 2015
    Potverdrie, wat worden jullie filosofisch daar. En dan ook nog om 17.00 u weer in de echt verbonden! Het kan niet op! Snorkel ze morgen en nog even genieten daar! Gr. Marij en Jac
  5. Agnes:
    18 mei 2015
    Ik voel me alsof ik met jullie ook nog even volop moet genieten van jullie reis. Met volle teugen! Snorkel ze, geniet van het rif.