Sydney dag 3 Manly

7 mei 2015 - Sydney, Australië

Na de ongelooflijk mooie dag van gisteren, was het vandaag tijd om eens heel iets anders te doen. We gaan een heuse fietstocht doen op Manly, een stad aan de overzijde van Sydney.

We zijn met de pond, onze super mini cruise, naar het stadje Manly gegaan. Een half uurtje varen. We vertrekken vanaf Circulair Bay in  Sydney ,  van waaruit  alle belangrijke waterverbindingen vertrekken.

We varen langs de Harbour Bridge en het Opera House. Mooiere uitzichten bestaan niet.

Aangekomen op Manly, gaan we onze stalen rossen ophalen. Zie foto.

Truus had al zo haar bedenkingen bij deze fietstocht.

Fietsen zonder elektrische ondersteuning en dan ook nog links? Dat vond ze link! De rest van de Australiërs ook trouwens.

Bij aanvang van de fietstocht had ze iets van de oude wielrencultuur. Ze zag eruit alsof ze van boven niet wist dat ze  van beneden nog op de pedalen stond. Dat bleek ook wel, want de eerst 2 km heeft ze meer naast de fiets gelopen, dan erop gezeten.

Peter fietste vooruit en verkende het parcours. Al snel bleek dat er maar een heel klein stukje geschikt was om met Truus te fietsen.  Langs het strand.

Maar, als je met Truus langs een zon overgoten strand fietst , dan weet  je waar haar hart naar uit gaat. Juist, bruinen aan het strand in het hete zand aan een ruisende waterkant.

Dus, snel fietsen ingeleverd en ons op het brandend zand neer gevleid.

Je zag met de seconde haar "cycle stress", als zeewater in het zandstrand,  verdwijnen en plaatst maken  voor een weldadige rust.

Tot 15:00 hebben we aan het strand gezeten. Zelfs Peter zag kans even helemaal niets te doen.

Nadat we nog een drankje op een  terrasje genomen hadden,  voeren we met de pond terug naar Sydney.

Nadat we ons even hadden opgefrist in  onze hotelkamer,  zijn we in de wijk China Town gaan eten zonder stokjes!!!

Morgen gaan we de huurauto ophalen en rijden dan naar Hunter Valley.

Sydney,  we zullen je nooit vergeten!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Henriëtte:
    7 mei 2015
    Wat beleven jullie toch leuke dingen in Sydney! Ik kan het me helemaal voorstellen (waarbij ook de gezellige beschrijving me een handje helpt). Sydney is inderdaad een stad om "never-nooit-nie" te vergeten. Enfin er komen nog meer prachtige avonturen, dat weet ik zeker! Ik vind het erg fijn om op de hoogte te blijven van jullie blog! Succes verder! Bedankt weer.
  2. Ine en Johan:
    7 mei 2015
    Geweldig om jullie verhalen te lezen! Jullie snappen nu zeker ook wel waarom wij nog heeeeeel graag een keer terug willen. Wat een fijne stad is dat. Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Have fun!
  3. Marij reijnders:
    7 mei 2015
    Ik lees wat jullie alweer gedaan, beleefd en doorvoeld hebben, nadat wij een paar dagen in Twente zijn gaan fietsen! Ook leuk maar een stuk rustiger! Zo'n concert raakt de Smulderssnaar Peter, vandaar. Ik kan het me indenken, geweldig. Onze achterburen, Han en Frans, jullie hebben hen wel eens ontmoet op een verjaardag hier, zijn ook in Sidney geweest op de plekken waar jullie ook waren. Wij hebben de foto's gezien, indrukwekkend.
    Ben voorzichtig met autorijden en geniet weer! Gr. Marij en Jac