Sydney dag 1

5 mei 2015 - Sydney, Australië

DSC06562- Victoria Building met zijn bijzondere uurwerken.20150506_Om 18:00 was het donker en had je een fantastisch verlichte skylineWe zijn bofkonten. Twee weken lang is het extreem slecht weer geweest in Sydney. Op onze eerste dag mochten we een onbewolkt zwerk en 27 graden noteren. Ook de verwachtingen zien er veel belovend uit. We hebben de dag maximaal uitgenut.

Als eerste zijn we naar het Victoria Building gelopen. Een prachtig gebouw met twee heel bijzondere uurwerken die door koningin Victoria aan de stad Sydney geschonken zijn als bewijs van het vakmanschap van de Engelsen op dit terrein.

Daarna zijn we met de bus naar Circular Quay  gegaan. Daar kon je een rondvaart maken met uitzicht op de skyline van de stad en natuurlijk de twee meest bekende plaatsen, de Harbour Bridge en het Opera House. Zie de foto's.

Als eerste hebben we na de rondvaart het Opera House bezocht. Daar gaan we morgenavond een concert, genaamd MASS,van Lenard Bernstein, bijwonen.

Daarna hebben we, lekker in het zonnetje, een wandeling gemaakt in de Royal Botanic Gardens. Prachtige planten en onbekende soorten bomen gezien.

We hebben daarna nog geprobeerd de hoogste toren, de Sydney Tower, te bezoeken maar om 17:00 was die net gesloten. Komt morgen aan de  beurt net zoals andere activiteiten waar we morgen verslag van zullen doen.

Na tien uur onderweg te zijn geweest en moe van het vele lopen en de indrukken zullen we vast goed slapen in ons twijfelaartje.

Geen twijfel mogelijk!

1. Marian:
    Bij ons retour naar Nederland in 1962 met de S.S. Sydney
    konden we vanaf dek enkel het fundament zien van the Opera House under-construction . [Zo vertelde toen mw de Greeuw, onderwijzeres / mede-emigrante] Nu maakt de foto van jullie met de 'zeilen' van dit prachtige staaltje architectuur op de achtergrond ,het [tijd]cirkeltje rond.
    Wat een uniek interieur ook. Kan niet anders dan dat de B-Mass een ervaring zal zijn die veel indruk zal laten.
  2. Minke:
    5 mei 2015
    Geweldig! Ziet er super uit, t shirtje, zonnebril echt dik vakantie! Enjoy en voor straks (of nu?) welterusten!
  3. Joke:
    5 mei 2015
    Het is duidelijk dat jullie genieten van deze prachtige reis.
    Wij volgen jullie verhalen dagelijks en maken daardoor een beetje deel uit van jullie vakantie. De foto met the Opera House op de achtergrond is toch geweldig. Het is zo'n mooi gebouw en dat jullie daar ook nog de binnenkant van gaan bekijken en een concert bijwonen. Super!
  4. Gerda:
    5 mei 2015
    Mooie verslagen van de reis. Jullie genieten van alles wat je ziet en meemaakt.